Eerste dagen Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Angela Colijn - WaarBenJij.nu Eerste dagen Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Angela Colijn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Boquete

Blijf op de hoogte en volg Angela

03 Maart 2016 | Panama, Boquete

Na een paar dagen bijkomen, hierbij mijn verslag van de eerste dagen in Boquete.

Na het welkomstgesprek ben ik teruggegaan naar het gastgezin. Ik had erge trek, maar blijkbaar wordt hier pas laat gegeten. We kregen twee kleine tortilla's met bonen en kaas te eten. Aangezien ik sinds die ochtend niets had gegeten viel dit wel een beetje tegen. Overigens veranderde dit de dagen erna niet in hoeveelheid dus zorg ik ervoor dat ik in de middag genoeg eet. Er zitten hier veel leuke restaurantjes in het centrum dat een paar minuten rijden is met de taxi, dit kost 60 dollarcent dus ik makkelijk te doen.

De Spaanse lessen zijn leuk en er is een super vrolijke lerares wat de lessen iedere keer weer leuk maakt. Na een paar dagen merk ik al dat ik de mensen steeds beter van begrijpen, al is antwoorden in zinnen in het Spaans nog wel moeilijk. Volgens de lerares moet die volgende week al gemakkelijker gaan alsnog in het weekend wat kan oefenen met de familie.

Maandag heb ik met Silke, een Nederlands meisje dat hierbij Spaanse lessen volgt een wandeling gemaakt om het centrum van Boquete. Hoer is de natuur al ontzettend mooi dus ik ben benieuwd hoe het is als we een wandeling met een gids gaan maken. Dat staat donderdag of vrijdag op de planning.

Dinsdag nog naar de markt in het centrum geweest waar ik voor twee dollar een hele tas met groente heb gekocht! Dan kan ik morgen na de les een lekkere salade maken. 'S middags met Silke op het plein hier in de buurt nog even lekker een Duitse maaltijd gegeten! Eindelijk vlees en frietjes, dat vult tenminste even! Daarna nog even gefacetimed op school.

Woensdag was er in de ochtend Spaanse les, daarna met Silke en Anja (een Zwitsers meisje dat in hetzelfde gastgezin zit als ik) naar la jungle experience gegaan. Dit is een dierenopvangcentrum vlakbij Boquete. We hadden gehoopt om een luiaard te zien, helaas hadden ze die niet. Maar wel twee leuke aapjes die we mochten voeren, een baby egel die we hebben vastgehouden, een papegaai, toekan en een uil gevoerd! Dat was echt ontzettend leuk en bijzonder! De foto's volgen nog! Daarna nog wat geleerd en weer teruggegaan naar huis. Daar hebben we de kinderen wat Duits en Nederlands geleerd wat natuurlijk ontzettend grappig is. Ik was ontzettend moe en helaas nog steeds verkouden dus ben vroeg gaan slapen.

  • 03 Maart 2016 - 20:50

    Mascha:

    Wat klinkt het allemaal leuk en gaaf wat je doet, fijn dat je je draai een beetje vindt! En wat gaat het snel, vorige week moest je nog vertrekken :) Geniet nog heerlijk, kan niet wachten op je foto's, xxxxxx

  • 04 Maart 2016 - 00:34

    Angela Colijn:

    Dank je wel! :) ja de tijd gaat echt heel snel inderdaad! Ging het ook maar zo snel met Spaans leren ;) haha... Ik kan in ieder geval wat zinnetjes maken met heel hard nadenken, dus dat gaat vast steeds beter. Uit de wind is het hier trouwens toch erg warm, maar eigenlijk staat er overal wind, wat tijdens een wandeling wel erg lekker is. Hoe is het daar alles goed? Beetje zin in de wintersport morgen? :) doen jullie voorzichtig? Veel plezier alvast! Xxx

  • 04 Maart 2016 - 07:26

    Hildie:

    Hoi Angela, zo te lezen gaat het goed met je, de foto's zijn ook erg mooi. Fijn dat er een nederlands meisje in de buurt is waar je mee op kan trekken. Ben benieuwd hoe snel je het spaans onder de knie hebt. Geniet er verder van! Groetjes Hildie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boquete

Panama 2016

Talenreis en vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2016

Eerste dagen Boquete

29 Februari 2016

Heenreis
Angela

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 1203
Totaal aantal bezoekers 3187

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 05 April 2016

Panama 2016

Landen bezocht: