Heenreis - Reisverslag uit Boquete, Panama van Angela Colijn - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Boquete, Panama van Angela Colijn - WaarBenJij.nu

Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Angela

29 Februari 2016 | Panama, Boquete

Eindelijk, na eerst wat vertraging, aangekomen (na drie dagen) in Boquete! Het lijkt wel of alles mist moest gaan. We begonnen met 4 uur vertraging van de eerste vlucht waardoor de aansluitende vluchten niet meer gehaald werden. In plaats van twee aansluitende vluchten was er nog maar 1 overstap nodig en werden een hotel aangeboden in Washington.

Tijdens het wachten op onze shuttle bus was ik blij dat ik mijn jas vergeten was aan Andrew mee te geven. Volgens mij kwam de temperatuur in Washington niet boven het vriespunt uit. In het hotel was alles prima geregeld en ook de volgende vlucht verliep zonder problemen.

De volgende ochtend zou de laatste vlucht vertrekken, ik ben om 4 uur opgestaan zodat ik om 5 uur nog even snel wat kon ontbijten en half 6 de shuttle te kunnen nemen naar de luchthaven. Maar... Waar was mijn paspoort?? Alles overhoop gehaald, het zweet brak me uit. Eerst maar even langs de receptie, gelukkig daar lag mijn paspoort. Gelukkig was ik wel zo handig om niet eerst mijn strak ingepakte koffer helemaal leeg te halen. Goed, hierna weer naar de luchthaven voor mijn laatste vlucht van een klein uurtje. Inmiddels aardig verkouden geworden begonnen aan het laatste stukje van de reis.

Volgens de reispapieren zou er iemand op de luchthaven van David staan. Maar helaas... Niemand te bekennen. Eerst maar even wachten want misschien komt er nog iemand, ik weet niet of men hier erg stipt is. Na een minuut of 10 komt er een hongerige taxi-chauffeur aan.. Hij kan wel rijden. Als ik doorgeef dat er iemand zou komen wil hij wel even bellen naar de taalschool. Hij geeft aan dat ik de bus kan nemen of dat hij kan rijden, aangezien het reizen al lang genoeg heeft geduurd wordt de taxi chauffeur ingeschakeld. Achteraf bleek dit belachelijk duur. Inmiddels ben ik me steeds slechter gaan voelen, of ik nu ziek ben of dit komt door het reizen en de vermoeidheid is me niet echt duidelijk.

Vanavond is er een bijeenkomst op de talenschool waar een en ander wordt uitgelegd. Ik ben benieuwd hoe dit verloopt aangezien de manager bijna geen Engels spreekt, alleen Frans en Spaans. het internet is hier gelukkig wel goed.

Buenos diaz!

  • 29 Februari 2016 - 12:50

    Rina Bergsma:

    He Angela, ik had al een en ander begrepen via je app-jes. Het is echt vanaf het begin al een belevenis geweest , maar ja ... je bent er !!!! Hopelijk verloopt de rest wel volgens planning en is de Spaanse les te volgen. Is het gastgezin aardig voor je? Vielen de cadeautjes in de smaak bij de kids? Nou meid, tot het volgende verslag of app. Geniet ervan!

  • 29 Februari 2016 - 19:25

    Oma:

    Hallo Angela,hoe gaat het nu,voel je al wat beter,oma vraagt steeds elke dag of je al gauw terugkomt en hoelang nog!
    Je zal wel even moeten wennen om je te settelen maar we volgen je op de voet,
    Het is in ieder geval een mooie plaats waar ook veel toeristen komen !
    Dus doe maar rustig aan,en we horen nog wel van je,
    FaceTime zal vooral voor oma heel leuk, zijn als het lukt,mijn daar te gebruiken e mail is
    colijnster@gmail.com
    Dus hou je taai,veel liefs van oma en opa

  • 29 Februari 2016 - 20:39

    Marco:

    Hoi, Ansje
    Zal straks wel weer beter gaan. Reizen is nu eenmaal vermoeiend en het is een lange reis. Gelukkig begrijp je wel een beetje Frans dus misschien valt de taalles toch wel mee. Voortaan maar vooraf de ritprijs vragen als je een taxi neem. We zijn allemaal benieuwd hoe het verder gaat. Groeten van Helma, Jan-Willem en Mariecke (en Dribbel). JW en Mariecke moesten vandaag weer naar school en zitten weer aan hun huiswerk, tenminste dat denken we. Alles gaat verder goed hier.

    Groeten

  • 29 Februari 2016 - 21:47

    Isabelle:

    Hi meissie, fijn om te lezen dat je uiteindelijk goed bent aangekomen na zo'n vermoeiende reis. Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je je al water beter voelt. Aan t weer zal het niet liggen, ik zag dat het zo'n 32 gr was!! Lekker van genieten!! Daar kunnen wij alleen nu maar van dromen, het vriest hier en 's morgens dus krabben.
    Leuk dat we je op deze manier al je spannende ervaringen kunnen volgen!!! Tot gauw lieverd, dikke kus en knuffels van je schoonmoedertje.

  • 01 Maart 2016 - 08:34

    Mascha:

    Hé grote reiziger! Wat een avontuur gelijk, maar je bent er! Laat alles lekker over je heen komen en zorg goed voor jezelf, dan voel je je vast snel weer wat beter :) Kan niet wachten op je volgende verhaal en foto's! Dikke knuffel uit Nederland, xxx

  • 01 Maart 2016 - 13:36

    Rebecca :

    Hoi Angela,

    Jeetje, wat een gedoe! Hoop dat alles nu op rolletjes loopt. Veel plezier!

    Grtjs, Rebecca

  • 02 Maart 2016 - 20:13

    Monique W:

    Hoi Angela, pas je goed op jezelf?
    De schoonmaakster astrid vroeg hoe het met je was. Mag ik haar je blogadres geven?
    Groetjes en veel plezier
    Monique W

  • 03 Maart 2016 - 17:34

    Angela Colijn:

    Hoi Monique, dat is geen probleem hoor! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boquete

Panama 2016

Talenreis en vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2016

Eerste dagen Boquete

29 Februari 2016

Heenreis
Angela

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 3186

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 05 April 2016

Panama 2016

Landen bezocht: